به ایران تبلیغ خوش آمدید

انواع جرائم تعزیری را با حقوق یاران آموزش ببینید

شکایت کیفری نفقه

نفقه از جمله حقوق مالی زن می باشد، که اگر مرد با داشتن استطاعت مالی از پرداخت آن خودداری کند، مجرم شناخته می شود. همانگونه که در ماده 642 ذکر شده: هر کس با داشتن استطاعت مالی نفقه زن خود را در صورت تمکین ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع نماید، دادگاه او را از سه ماه و یک روز تا پنج ماه حبس محکوم می نماید.

بنابراین این حق برای زن محفوظ است که اگر در صورت تمکین، مرد نفقه نپردازد می تواند با مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، اقدام به شکایت کیفری نفقه نموده و مرد را ملزم به پرداخت نفقه نماید و در صورت عدم پرداخت، مرد به زندان می رود. البته شکایت کیفری نفقه مربوط به نفقه زمان حال می باشد.

وکیل پایه یک دادگستری با تخصص و تجربه اش در پرونده های خانواده این موضوع را به شما یادآوری می کند که به دلیل اهمیت حقوق خانواده، عدم پرداخت نفقه در قانون حمایت از خانواده نیز جرم انگاری شده و درصورت شرط استطاعت مالی زوج و تمکین زوجه در صورتی که زوج از پرداخت نفقه امتناع نماید به حبس تعزیری درجه شش (۶ ماه تا دوسال) محکوم خواهد شد.

 دستور تخلیه

اگر مدت قرارداد اجاره گذشته باشد، مستاجر ملک را تخلیه نکند و شما را متحمل ضررهایی کند، نگران نباشید مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در امور تخلیه، با دادرسی فوری، دستور تخلیه را گرفته و شما را به حقوق قانونی تان می رساند.

در واقع دستور تخلیه یک قرار موقت است که دادگاه برای حفظ و حمایت از موجر صادر می کند. حکم مبنی بر دستور تخلیه ای که دادگاه صادر می کند قابل تجدید نظر نمی باشد و پس از ابلاغ، مستاجر باید آن را اجرا کند.

ضرورت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در امور تخلیه به این دلیل است که وکیل به دلیل تجربه و دانشش در پرونده های مشابه و اشراف به قوانین مربوطه، بدون اطاله دادرسی با صرفه جویی در زمان و هزینه، شما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند.

 انواع جرایم تعزیری

اگر جرم مرتکب در هیچ کدام از دسته های قصاص، دیات و حدود نباشد جز جرائم تعزیری محسوب می شود. حبس، جزای نقدی و شلاق از جمله مجازات های انواع جرائم تعزیری می باشند. مهمترین نکته ای که در انواع جرائم تعزیری وجود دارد؛ در نظر گرفتن شرایطی مانند انگیزه مرتکب، شرایط روحی و روانی او و همچنین شیوه ارتکاب جرم و وضعیت خانوادگی او می باشد که در تصمیم قاضی برای صدور حکم تاثیر گذار می باشد.

به طور خلاصه می توان انواع جرائم تعزیری را در دو دسته قرار داد: مجازات ها یا تعزیرات منصوص شرعی ، یا مجازات های غیر منصوص شرعی.

 مجازات های منصوص شرعی، مجازات هایی هستند که نامشان در شرع  آمده است اما برای آنها مجازاتی مشخص نشده و به حد مجازات حد نرسیده‌اند که شارع برای آن تعیین مجازات کرده باشد مانند رابطه نامشروع.  اما ممکن است عملی جرم باشد اما نه در شرع آمده نه مجازاتی برای آن مشخص شده باشد مثل جرائم تصادفات رانندگی، که به آنها غیر منصوص شرعی گفته می شود.

انواع مختلفی از مجازات ها مانند: حبس، جزای نقدی، شلاق، مصادره کل اموال، محرومیت از حقوق اجتماعی، محرومیت از اصدار برخی اسناد تجاری و … برای انواع جرائم تعزیری در نظر گرفته شده است.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص انواع جرائم تعزیری در نحوه اثبات دعوی و حفظ حقوق متهم در کاهش یا افزایش مجازات تاثیر بسیاری دارد.